söndag 18 augusti 2013

Skatter av glas





Idag har vi varit uppe på den bortglömda vinden jag länge velat rota i. Utbudet bestod mest av gamla skidor, trasiga stolar och halm. En docka utan huvud rymdes också med. Blev lite besviken då jag i mitt huvud föreställt mig lådor fulla av oanvända Arabia-kärl. Nå, alltid kan man inte vinna, vi hittade i alla fall en hel del fina flaskor som innehållit såväl hostdroppar som eter. Min lillebror drogs med på min skattjakt och det slutade med att han fick rota på de mest dammiga och skrämmande ställena jag inte vågade röra. Han rengjorde också flaskorna med etiketter med största möjliga försiktighet.







                                          Tiger, hur avslappnad som helst, coolast i buskaget.



   Inte riktigt lika avslappnad på båttur i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar