söndag 22 december 2013

Vid min svans!



 Blev rktigt till mig när Ia pekade på ett helt bord fullt av de nya muminmuggarna, Toven juhla, ("som först skulle komma ut i januari") inne på Akademen. Muggen kommer ut till minne av Tove, som skulle fyllt 100 år och bilden är tagen ur "Den farliga resan" från 1977. Arabia har skapat lite spänning i det hela genom att tillverka muggar med ett par glasögon hängande på insidan i en sjättedel av muggarna, tyvärr hittade vi ingen sådan mugg även om vi kollade igenom ganska många. Vi misstänker att de som jobbar på Stockmann är bovarna eftersom de antagligen plockat åt sig dem först. Muggen är hur som helst fin, med många söta detaljer och fin stämning.



För att få med lite loppisanda i detta inlägg måste jag passa på och visa objektivet som jag fotat bilderna med. Det är en gammal Sigma 28mm 2.8, som jag köpt till min analoga kamera för bara 15e. Objektivet passar även på min digitala kamera och jag blev nästan till mig vilken bra kvalitet det blev! Skall absolut använda det i fortsättningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar