lördag 27 september 2014

Tillbaka!

Det har hänt ett och annat sen jag senast bloggade i somras. Förutom att jag haft ett oerhört skönt sommarlov har jag också flyttat! Det var inte en så lätt process eftersom jag älskade lägenheten jag bodde i tidigare och hade hunnit bo där i tre år. Men eftersom jag bara kom på fördelar med att flytta till en studiebostad (t.ex. billigare hyra förstås, torkskåp för disken, en ordentlig ugn, några kvadratmetrar till och framförallt en egen tvättmaskin ♥) bestämde jag mig för att skicka in en ansökan. I slutet av sommaren fick jag veta att jag fått en lägenhet och då gick jag ju förstås obehindrat in i en hysterisk inredningsmode. Det jag hade oroat mig över angående flytten var bl.a. det att mitt hjärta egentligen bultar för gamla lägenheter med charm och breda fönsterbräden och nu skulle jag flytta från en lägenhet byggd 1928 till en byggd 2014. Min "mission" har därför varit att försöka göra min nya lägenhet så mysig som möjligt och trotsa allt som heter studielägenhet och kala ytor. Ännu har jag en del att jobba på men här är i varje fall ett litet smakprov på hur det ser ut nu. 






Sugkoppsvajern är från Granit!



Köpte faktiskt inga nya möbler eftersom jag var rätt så nöjd med mina gamla.






 Burkarna har fått en ny plats uppe på köksskåpen.





Blev oerhört glad över den nya utsikten! Även om det var intressant att följa med ens grannars vardag på nära håll föredrar jag att andas lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar