tisdag 26 november 2013

Att prova på något nytt



Jag har länge beundrat mörka matbilder på Pinterest och sk. "dark food photography" har varit inne nu en tid. Nu ville jag själv prova och var rädd för att det skulle vara svårt men det var mycket lättare än vad jag trodde! Det gäller att ha en mörk bakgrund och man skall gärna få en rå, rustik känsla i sina bilder på samma gång som ljuset spelar stor roll. Eftersom jag själv inte är varken kock eller konditor gick jag och tittade vad som skulle vara fint som sådant i matbutiken och tyckte blåbären var så vackra så det fick bli dem. Det här är helt klart något ja vill bli bättre på och jag skall öva mig fram. Tror att bilderna skulle få vara ännu lite mörkare... 

Såhär såg det ut back stage. Min trälåda fick agera bakgrund och fjärilstavlan reflektor. Ljuset kom från fönstret där jag hade dragit för gardinerna en aning. Vill ännu påpeka att denna hobby passar utmärkt för den här mörka årstiden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar