måndag 12 maj 2014

Skatter från en gammal skola

 En gammal skola här i Helsingfors ordnade en dag ett loppis plus auktion eftersom skolan skall renoveras. Ingen tvekan om att jag och Ia skulle vara på plats, även om det innebar att jag måste skolka från skolan. När man efter lite köande äntligen kom in var stämningen kaotisk, svettig och dammig på samma gång, folk ville komma åt de gamla skolplanscherna och visst var det ett skolplanschhimmelrike där inne. När det var dags för auktion hade plötsligt alla tröttnat och gått hem och då slog jag och Ia till minsann! Vi köpte båda ett skåp var, mitt kostade 40 e, Ias var löjligt mycket billigare. Det var inte den lättaste matchen att få skåpet 6 trappor upp men nu är det äntligen på plats och jag är så nöjd! 

Jag valde att ha skåpet som ett "kontorsskåp", det rymmer alla mina skolböcker, viktiga papper och min skrivare.


Planschen uppe på skåpet är en av de skolplanscher jag lyckades raffla åt mig.



Här är resten av dem. Den stora kartan kostade bara 20 e. Tror att många var lite tveksamma över spermietavlan men jag tyckte den var cool så den fick bli min.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar